“Väčšina ľudí nepočúva s úmyslom porozumieť, ale s úmyslom odpovedať. Skôr ako k druhému prehovoríš, uisti sa, že je pravdou to, čo chceš povedať.”
Komunikácia je pomyselným kľúčom do sveta ľudí, vieš ňou odomknúť ale i zamknúť komnaty ľudskej mysle i duše a tie pre teba denne ponúkajú mnoho darov. Nauč sa ju využívať tak, aby bola prínosom pre teba i pre iných. Komunikačné zručnosti sa dajú natrénovať, je to súbor zručností, ktoré ti umožnia z komunikácie vyťažiť čo najviac benefitov a zároveň ti ponúknu návody k tomu, ako komunikovať tak, aby z nich získala rovnaké benefity aj tá druhá strana, s ktorou práve komunikuješ. Správna komunikácia zlepšuje naše vzťahy aj našu pohodu. Všeobecne má náš mozog tendenciu sústrediť sa na negatívne aspekty a iné to nie je ani v komunikácii, tento postoj mysle nám však bráni vyťažiť z nej práve tie benefity, ktoré komunikácia ponúka. Tréningom komunikačných zručností sa naučíš správne odkomunikovať situáciu bez jej hodnotenia, identifikovať a verbalizovať svoje pocity týkajúce sa situácie, ktorá nastala, učíš sa ponúkať racionálne riešenia, poskytovať viac pozitívnej spätnej väzby, stávaš sa autentickejším, empatickejším voči pocitom i potrebám seba samého i komunikačného partnera, naučíš sa počúvať a dobre manažovať svoj komunikačný čas.
„Máme dve uši a jedny ústa, aby sme mohli počúvať dvakrát viac ako hovoriť.“